Eneco Begrijpelijke communicatie
voor een betere klantrelatie
Strategie, brieven, e-mails, webpagina’s, chatbot, nieuwsbrieven
Eneco is al meer dan 100 jaar actief op het gebied van energie. Eneco levert groene stroom, opgewekt door de wind en de zon in Nederland. Eneco wil dat iedereen duurzamer kan wonen, werken en leven. Dat kan Eneco alleen bereiken samen met partners, klanten leveranciers.
De kracht van duidelijke communicatie
Eneco is zich bewust van de waarde van een goede klantrelatie, gestoeld op vertrouwen. Daar ligt een uitdaging. Want ‘energie’ is een complex product. Wij helpen Eneco bij het ontwikkelen van communicatiemiddelen. Met een focus op ‘duidelijkheid’. We gebruiken dagelijks taalgebruik. Korte zinnen en concrete woorden. We onderbouwen beslissingen. We zeggen wat we doen. En doen wat we zeggen. Dat maakt de organisatie voorspelbaar en controleerbaar. Zodat klanten precies weten waar ze aan toe zijn.
Van betalingsregeling tot nieuwe energietarieven
De kracht van Tappan is om de buitenwereld naar binnen te halen. We brengen het klantproces in beeld, en kijken als het ware door de ogen van de klant naar de materie. We vragen ons af: waar gaat het nou eigenlijk om? We dringen door tot de kern, en we versimpelen. Onze oplossingen zijn vaak verrassend eenvoudig. En daardoor juist effectief.
Voor Eneco maken we teksten voor brieven, e-mails, de chatbot, webpagina’s en nieuwsbrieven. We hanteren een vriendelijke stijl, en een begrijpelijk taalniveau. Zo dragen we bij aan een betere klantbeleving.