A16 Rotterdam Open door communicatie
Strategie, coördinatie, beeldmerk, huisstijl, website, social media content,
webcare, webinars, en vele andere communicatiemiddelen
Er staat bijna dagelijks file op de A13 bij Overschie en de A20 tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein. Om het verkeer vlotter te laten doorlopen, legt Rijkswaterstaat de A16 Rotterdam aan, de nieuwe verbinding tussen de A16 bij het Terbregseplein en de A13 bij Rotterdam The Hague Airport. De 11 km lange rijksweg verbetert de bereikbaarheid en leefbaarheid in het noordoostelijk deel van Rotterdam, in Lansingerland en in de omliggende regio.
Betrekken en informeren
De aanleg van de A16 Rotterdam is een immens bouwproject, met de nodige hinder voor de omgeving. Voor een vlot verloop van de werkzaamheden, is draagvlak van de omgeving essentieel. Daarom zetten we fors in op duidelijke en tijdige informatievoorziening via onder andere de website en sociale media. Zodat mensen dagelijks weten wat er gebeurt en waarom. We kiezen voor een mix van kanalen met daarbij de juiste balans tussen tekst en beeld. Hoe professioneler en uitvoeriger je dat oppakt, hoe meer je ziet dat weerstand verandert in begrip en zelfs interesse.
Intensieve samenwerking
De A16 Rotterdam is een bijzonder project. Niet alleen vanwege de technische hoogstandjes. Maar ook door de bijzondere samenwerking tussen Rijkswaterstaat en bouwcombinatie De Groene Boog als opdrachtnemer. Samen communiceren zij als 1 organisatie: de A16 Rotterdam. Om dat luister bij te zetten, ontwikkelden we bij Tappan de eigen ‘groene’ projectstijl die in alle communicatiemiddelen naar voren komt.