Advies
Onze adviseurs dringen feilloos door tot de kern van de vraag en zetten jouw boodschap om in slimme strategie en effectieve middelen.
Tappan is full service met eigen redacteuren en ontwerpers in huis. Onze redacteuren zijn allround taalliefhebbers. Ze schrijven voor allerlei middelen, van korte blogs tot journalistieke producties. Ook leven ze zich graag uit op effectieve sociale-mediaberichten en (online) magazines. Ze werken vaak nauw samen met de vormgevers. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van concepten en campagnes. En voor nieuwsbrieven, websites, boeken, brochures, video’s, magazines, e-zines, toolboxen en ga zo maar door. De vormgevers ontwerpen ook huisstijlen. En bij de productie van al dat werk bewaakt een projectleider de planning en het budget. En of datgene wat er is afgesproken, daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
Bij een strategisch ontwerp werken onze vormgevers en redacteuren nauw samen met de communicatiestrategen. Samen geven zij handen en voeten aan het strategisch advies en vertalen het naar een concreet ontwerp. Door in een vroeg stadium aan de gesprekstafel aan te schuiven, laten zij elk ontwerp naadloos aansluiten op de wensen van de klant. En dat resulteert in mooie positioneringen, campagnes, corporate identiteiten, schrijfwijzers, logo’s, huisstijlen en in huisstijlhandboeken.
Wanneer mensen meewerken aan de huisstijl, voelen ze zich ook eigenaar van de uiteindelijke stijl en dat is tof.
Met een prikkelend beeld of een activerende slogan krijg je aandacht van je doelgroep. Op basis van een communicatiestrategie, en eventueel een message house, formuleren we samen een pakkende communicatieboodschap. En daar maken wij vervolgens fraaie campagnemiddelen bij. Allemaal haarfijn gericht op jouw doelgroep. We maken posters, flyers, websites en video’s: alles wat je nodig hebt voor die effectieve aandacht. Enkele opdrachtgevers waarvoor we succesvolle campagnes maakten zijn: rotterdamcirculair.nl en Schouders onder Schoon (Rijkswaterstaat).
Als papierliefhebbers houden wij van gedrukte media. Maar uiteraard zien wij ook de voordelen van online websites en e-zines. Ze zijn sneller, dynamischer en de content pas je in een handomdraai aan. Bovendien maken interactieve elementen het ‘beleven’ van die content extra interessant. We monitoren het aantal bezoekers en kunnen op basis van de resultaten elk online medium optimaliseren. En voor bezoekers met een (visuele) beperking maken we elk digitaal ontwerp digitoegankelijk, zodat zij ook toegang hebben tot informatie.
Voor dit soort klussen lopen onze creatieven extra warm. Want een video maken, een animatie of een explainervideo behoren nou eenmaal tot de leukere opdrachten. Vanaf scratch tot eindproduct zijn we betrokken. We inventariseren je wens, bepalen samen de grafische stijl, schrijven de scripts, zoeken eventueel modellen en locatie. En we zorgen ervoor dat alles wordt vastgelegd en gemonteerd. Naast bewegend beeld maken we ook praatplaten en infographics.
Wil je gebruik maken van sociale media om je organisatie onder de aandacht te brengen? Maar heb je geen tijd, of vind je niet de juiste toon voor je doelgroep? Onze redacteuren leven zich graag uit op jouw dagelijkse boodschappen. Ze houden reacties nauwlettend in de gaten en monitoren wat er online over jouw organisatie wordt gezegd. Reageren doen ze vanuit de afgestemde woordvoeringslijn, en waar nodig in samenspraak. We kunnen deze ‘online klantenservice’ volledig uit handen nemen.
Een magazine of een brochure geeft je alle ruimte om je organisatie te presenteren. En ook al komt het in onze digitale wereld niet heel vaak meer voor, zo nu en dan krijgen we een verzoek voor een printproduct. Dan steken de vormgevers en redacteuren de hoofden bij elkaar om eindeloos te brainstormen over papiersoorten, kleuren, folies en binding. Details die er bij een e-zine niet meer toe doen. Maar die een magazine precies die juiste uitstraling kunnen geven. Voor de inhoud brainstormen we met jou. En dan gaan wij schrijven en het beeld regelen en zetten uiteindelijk alles mooi op z’n plek. Zo maken we ook jaarverslagen, folders en posters.
Onze vormgevers en redacteuren geven ook vorm aan een tentoonstelling, event of een beurs. Van ontwerp tot productie. We richtten bijvoorbeeld interactieve belevingscentra in bij de Blankenburgverbinding en de A16 van Rijkswaterstaat. Hier zien bezoekers precies wat er zoal komt kijken bij de aanleg van een snelweg en welke hinder ze kunnen verwachten. We leggen de bouwmethoden en techniek uit en de landschappelijke inpassing. En als er archeologische vondsten uit de grond komen, organiseren we daarvoor mooie tentoonstellingen.
Onze adviseurs dringen feilloos door tot de kern van de vraag en zetten jouw boodschap om in slimme strategie en effectieve middelen.
We delen onze kennis graag met communicatieprofessionals en beleidsmedewerkers tijdens onze Tappan-trainingen.
Tappanners verruilen graag hun Haagse honk voor tijdelijke versterking op locatie van opdrachtgevers.