Gedragsverandering

Kennis van gedrag als vertrekpunt

Maatschappelijke verandering komt niet alleen door overtuiging met argumenten. Voor verandering moet je ook kennis hebben van gedrag. Om gedrag te veranderen, moet je weten welke behoeften, drijfveren en motieven mensen bewegen. En welke drempels of weerstanden mensen juist tegenhouden. Want als je dit weet, kun je hier met communicatie op aansluiten. Zo heeft je strategie en aanpak een veel groter effect.

Daarom zijn we als bureau niet alleen expert op het gebied van communicatie, maar zijn we ook op de hoogte van de laatste inzichten uit de gedragspsychologie. Een aantal adviseurs in ons team heeft zich ontwikkeld tot specialist op het gebied van gedragsverandering. De inzichten in gedrag passen we toe op maatschappelijke vraagstukken. Maar we delen deze kennis ook intern, zodat alle adviseurs, redacteurs en ontwerpers op de hoogte zijn.

tappan-communicatie-visie-medewerker.jpg

Hoe gaan we te werk?

Om gedragsverandering in praktijk te brengen, baseren we ons op verschillende modellen, waaronder het zogeheten Communicatie Activatie Strategie Instrument (CASI). Uitgaande van het huidige gedrag en het gedragsdoel, analyseren wij hoe communicatie kan bijdragen aan gedragsverandering. En waar (aanvullend) onderzoek nodig is, werken we samen met gedragsonderzoeksbureaus om samen tot een goed onderbouwde strategie en aanpak te komen.

casi-beige-achtergrond.png

Ben je benieuwd of wij je kunnen helpen?
Neem contact met ons op. We denken graag met je mee.

070 - 331 48 50