Creatie en content
We zijn full service. Alles wat we adviseren, werken we uit in tekst en beeld.
Of het nu om een positionering gaat, een verandertraject, wijzigingen in de infra of om nieuw beleid: bij ons ben je in goede handen. Binnen ons diverse team van adviseurs is er altijd iemand die past bij jouw communicatieopgave. We maken graag concepten voor campagnes of verandertrajecten. En heb je behoefte aan een stakeholderanalyse, kernboodschap of communicatiekalender? Al onze adviseurs zijn Factor C gecertificeerd en begeleiden je graag tijdens een sessie en verwerken de opbrengst.
Hoe bereik je je doel? En wat is daarbij de beste aanpak? Wij helpen je met het uitzetten van een effectieve strategie om jouw doel te bereiken. Op basis van beproefde methoden weten we wat werkt en wat niet. En welke stappen we moeten zetten voor de beste oplossingen. We leveren altijd maatwerk, of het nu gaat om een intern of extern vraagstuk. Want elk vraagstuk is uniek.
We zochten een strategisch partner plus een bureau dat in de basis de communicatie voor het nieuwe pensioenstelsel kon vormgeven...Vanwege ervaring met dit soort trajecten en een fullserviceaanbod kwam Tappan als beste uit de bus.
Wil je met communicatie bijdragen aan gedragsverandering? Tappan helpt met het ontwikkelen van effectieve gedragscommunicatie en interventies. Eerder werkten we bijvoorbeeld aan vraagstukken over het tegengaan van overlast door sigarettenfilters, wegwerpplastics en zwerfafval. Voor dit soort thema’s is verandering nodig. Maar verandering komt niet alleen door overtuiging met argumenten. Om gedrag te veranderen, moet je weten welke behoeften, drijfveren en motieven mensen bewegen. En welke drempels of weerstanden mensen juist tegenhouden. Want als je dit weet, kun je hier met communicatie op aansluiten. Zo heeft je strategie een veel groter effect.
Lees meerSinds 2023 hebben alle Nederlanders te maken met nieuwe regels voor het pensioen. Op 1 juli van dat jaar trad de Toekomst Pensioenen in werking. Tappan kreeg de opdracht om dit nieuwe stelsel luid en duidelijk over de bühne te krijgen. Maar hoe maak je ingewikkelde en taaie kost als pensioenen begrijpelijk en toegankelijk? De communicatieadviseurs van Tappan kozen voor een redelijk eenvoudig, eerlijk en empathisch traject. ‘En dat was precies goed’, zegt Stefan Wink, senior communicatieadviseur SZW. Lees zijn verhaal in dit blog.
Lees meerAl onze adviseurs zijn Factor C-gecertificeerd. Dat betekent dat ze een training succesvol hebben afgerond en beschikken over kennis en vaardigheden om communicatie effectief te laten werken. Die vaardigheden bestaan uit vijf stappen waarmee zij jou geroutineerd van opgave naar communicatieaanpak loodsen. Factor C is bij uitstek geschikt voor projecten en programma's waar omgevingsgericht of opgavegerichtgewerkt wordt.
De UvA wil ongewenst gedrag voorkomen. Samen met Tappan ontwikkelde de UvA een campagne om de bewustwording rondom ongewenst gedrag te vergroten. Op posters en socialmedia posts worden ervaringen van medewerkers en studenten met ongewenst gedrag weergegeven in quotes. De campagne is gericht op bewustwording, het herkennen en benoemen van sociale onveilig gedrag, voor en door iedereen in de organisatie. Het ontwerp sluit hierop aan doordat vooral ogen, oren en monden centraal staan. Hiervoor zijn ‘echte UvA-mensen’ gefotografeerd.
Lees meerWe zijn full service. Alles wat we adviseren, werken we uit in tekst en beeld.
We delen onze kennis graag met communicatieprofessionals en beleidsmedewerkers tijdens onze Tappan-trainingen.
Tappanners verruilen graag hun Haagse honk voor tijdelijke versterking op locatie van opdrachtgevers.