Message house training
Datum 2-daagse training: Najaar 2024 |
Kosten 1.995 euro (exclusief btw) Inclusief vegetarische lunch |
Voor wie? Ervaren adviseurs (semi)overheid en (non-) profit, ZZP'ers |
Type training Open inschrijving Maximaal 6 deelnemers (vol=vol) |
Studiebelasting Ongeveer 20 uur |
Locatie Lange Vijverberg 4-5 2513 AC Den Haag Google Maps |
Maak een boodschap die raakt!
Hoe kom je tot een heldere boodschap die raakt? En hoe zorg je dat deze boodschap als communicatielijn wordt gebruikt, ook als er veel verschillende partijen bij betrokken zijn? Bouw samen een message house!
Tijdens deze intensieve, tweedaagse training maak je kennis met de stappen van de message house-methodiek en leer je hoe je de methode toepast in je eigen werkpraktijk. Naast een flinke dosis theorie is er tijdens deze training ook veel gelegenheid tot oefenen. Individueel en in duo’s.
Je gaat tussen de eerste en tweede trainingsdag zelf aan de slag met een eigen casus uit jouw werkpraktijk. Deze casus kies je zelf en de trainers voorzien je uitwerking van advies. Want een succesvolle message house sessie staat of valt met een scherpe analyse en een goede voorbereiding.
De training wordt gegeven door Tappanners Carolien Schoenmakers en Charlotte Nugter. Zij hebben tientallen message house sessies begeleid voor uiteenlopende opdrachtgevers en delen graag hun kennis en ervaring met jou als vakgenoot!
Wat is het resultaat?
Na afloop van de training ben je in staat zelf te beoordelen hoe en wanneer je de methode kunt inzetten. Je weet hoe je een message house sessie goed voorbereidt en hoe je de teksten uitwerkt. Ook besteden we (kort) aandacht aan het zelf faciliteren van een message house-sessie.
Waarom een message house?
Een message house levert een kernachtige en gedragen hoofdboodschap op waarbij in één oogopslag de onderliggende boodschappen zichtbaar zijn. Stap voor stap verbind je je eigen communicatiedoelen aan de opvattingen van je doelgroep. Zo ontstaat een boodschap die mensen kunnen begrijpen en onthouden.
Voor wie is de training geschikt?
De training is geschikt voor communicatieprofessionals die regelmatig beleid en regelgeving communicatief maken, zoals senior communicatieadviseurs, persvoorlichters, tekstschrijvers, redacteuren en speechschrijvers. Bijvoorbeeld bij een gemeente, waterschap, provincie, NGO of als zzp’er in de publieke sector. In deze training gaan we ervan uit dat je grondige kennis hebt van communicatiestrategie en/of Factor C.
Werk je bij de Rijksoverheid? Wij geven deze training in het najaar ook bij de Academie voor Overheidscommunicatie.
Interesse? Ja, zet mij op de lijst
|
Alles op een rijtje...
Tijdens deze intensieve, tweedaagse training maak je kennis met de stappen van de message house-methodiek en leer je hoe je de methode toepast in je eigen werkpraktijk. Naast een flinke dosis theorie is er tijdens deze training ook veel gelegenheid tot oefenen.
De training is geschikt voor communicatieprofessionals die regelmatig beleid en regelgeving communicatief maken, zoals senior communicatieadviseurs, persvoorlichters, tekstschrijvers, redacteuren en speechschrijvers. Bijvoorbeeld bij een gemeente, waterschap, provincie, NGO of als zzp’er in de publieke sector.
In deze training gaan we ervan uit dat je grondige kennis hebt van communicatiestrategie en/of Factor C.
Een training in een kleine groep (maximaal 6 personen) op open inschrijving.
Najaar 2024
In het najaar geven wij bij voldoende aanmeldingen weer een message house training. Geïnteresseerd? Stuur ons dan een bericht, dan we zetten je op de lijst. Zodra we een datum voor de training plannen, hoor jij het direct.
20 uur (voorbereiding, huiswerk, aanwezigheid). Tussen de trainingsdagen werk je aan je eigen casus.
Tappan Communicatie
Lange Vijverberg 4-5
2513 AC Den Haag
Drs. Carolien Schoenmakers is een ervaren communicatiestrateeg. Opdrachtgevers en leidinggevenden omschrijven Carolien als een sterke adviseur met analytische denkkracht. Als strategisch communicatieadviseur, trainer en coach werkt zij voor uiteenlopende overheidsinstellingen en profit-organisaties. Haar interesse ligt op het snijvlak van organisatie en communicatie. Haar hart ligt bij het delen en overdragen van kennis door opleiding en training. In haar trainingen deelt zij haar kennis en stelt zij de deelnemers in staat van elkaar te leren, en elkaars kennis en ervaring te benutten. Als lid van het Logeion Trendteam betrekt ze actief collega’s bij de ontwikkelingen en perspectieven in het communicatie vak.
Charlotte Nugter is senior communicatieadviseur en tekstschrijver. Strategische communicatievraagstukken vertalen naar aansprekende concepten, boodschappen en content: daar wordt ze blij van. Ook duikt ze met plezier in complexe materie om snel de kern boven te halen. Charlotte is gespecialiseerd in contentstrategie en -producties, storytelling en Factor C-/message house-sessies. Ze ontwikkelde dit type kernboodschappen voor tal van onderwerpen en opdrachtgevers. Charlotte is gecertificeerd begeleider van Factor C-sessies.